Livet på Skeikampen, 20 februari

Tjena!
Idag har det vart fint väder o lite plusgrader här. Lite vårsnö o åka på :) .

Hade en rolig grupp på morgonen idag. Åkte i skogen, hade snöbollskrig m.m. Det är så barnen lär sig bäst, genom lek.

Igår körde vi bana, nån blandning mellan slalom o storslalom. JÄTTESKOJ var det i alla fall!! Jag provade lite o ta portarna med handen. Hade nämligen ett par handskar med skydd i som jag fått av min rumskompis kompis. Var nästan lite rädd i början när jag skulle ta portarna med händerna :P men jag fick till det ganska bra sen. Det gick bäst när jag var aggressiv, körde nära porten o inte var för sen i svängen. Det blev lättare o komma nära porten när man tog dom, men samtidigt var det lätt o bli sen i svängen för att det var så mycket o tänka på. Synd att vi inte ska köra bana varje vecka...
Nästa vecka blir det nog bräda. Skulle vara skoj om jag lyckas få till det, det vill säga få mer vikt på framfoten o köra säkert. Det känns inte så säkert när jag kör nu. Lite mer aggressivitet skulle nog inte skada heller, har blivit lite feg av mig...

På fredag bär det av till Sverige o Orsa. Ska köra Tjejvasan, 3 mil, på lördag. Ska bli riktigt skoj! Hoppas på bra väder o bra skidor :) .

Ha de bra allesammen!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Emelie

Har du blivit feg? Du skojjar!

2008-02-27 @ 21:33:50
URL: http://hendeen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0