La vie aux Diablerets - 11 mars

Salut!
Har kört puder nu pa eftermiddagarna i 5 dagar. Lördag och söndag körde jag med engelsmännen och mandag, tisdag och onsdag har jag kört med en annan skidlärare. Det är grymt kul att aka med den skidläraren för han känner till i princip vart enda ställe pa hela skidorten och kan massor om bade skidakning och laviner. Han är inte den som gillar att aka där det finns spar i snön och där allt annat folk aker, utan han vill aka där det är som bäst snö och bäst terräng. Sa vi drar ut In the Middle of Nowhere, Far Away From Nothing! =) Inte mig nat emot och köra puder hela tiden...

Igar tyckte han att jag skulle droppa en klippa som jag tyckte var jättehög. Jag var väldans rädd när jag stod däruppe men efter lite (eller mycket) övertalning och när jag hade fatt lite mer mod sa hoppade jag!! Det var jätteskoj!! Saklart sa ramlade jag när jag landade för landningen var i princip helt platt, men det var ingen risk att jag skulle skada mig i alla fall för jag landade i typ en halv meter puder! Han jag akte med sa att själva klippan var 2-3 meter hög, men när jag hoppade sa blev det typ 5 meter! =)

Idag sa droppade jag massa fler stenar! Det var RIKTIGT GRYMT SKOJ!!! Tur att det är sa mycket mjuk snö där jag landar sa jag inte skadar mig, har lite problem med balansen ibland och ramlar...

Avslutningen idag var ett ställe väldigt langt bort fran allt. Det var jättefin och mycket snö, brant och öppet omrade med inte sa mycket träd. Hur härligt som helst!!!!!!! Min "offpistguide" fragade efterat om jag gillade det och jag svarade: Hur kan man INTE gilla det? =)

Har haft den ROLIGASTE och BäSTA skidakningen i mitt liv under dom här dagarna! TACK Mathias, Peter och inte minst Claude för det!!!

Som jag säger: Life's What You Make It!

Gonatt allihopa och take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0