Livet på Skeikampen, 2 april

Hallojsan!
Här är det tråkigt väder och har varit så sedan i lördags. Väldigt dimmigt men idag faktiskt hyfsat bra sikt, fast det är flatljus så man ser inte så mycket ändå. Idag har det varit 4 plusgrader och regnade.

Gick på langrenn i morse. Helt okej fäste tyckte jag. Sen körde jag telemark, både i backen och vid längdspåren. Det var bättre fäste med telemarksskidorna än vad det var med längdskidorna! Det var ikke så godt! Så när det inte var så brant i backen så kom jag typ ingenstans, jag bara fastna i snön. Om man kommer med vikten för långt fram på telemarksskidorna så ramlar man, så därför stod jag rätt långt bak. Rätt jobbigt för låren... Så det blev inte så mycket telemarksåkning, tog det väldigt lugnt och var social istället :) .
Det var liknande i helgen. Då blev det en del telemark, också i offpisten (riktigt skoj!), men rätt mycket fotografering.
Igår var sista kveldkjöringen för säsongen. Jag var den enda i personalen som körde. Först körde jag bräda 3 åk, men det gick ikke så godt. Bräda är inget för mig helt enkelt. Sen blev det några åk på telemark, i barnbacken mest :) . Telemark går riktigt bra nu, det är skoj och köra. Fick lära mig i lördags hur man gör, har gjort typ tvärtom innan. Men nu blev det mycket lättare!

Det var lite halvt kaos i början av veckan. Då fick det bli mer av skådespeleriet än normalt. A smile makes everything better, både jag och barnen blir glada av att få ett leende.
Hoppas på bättre väder, sol och 5 minus är ganska perfekt när man jobbar!

Ha det!

Ps. Tur att man har någon som ger en en bra start på dagen och som piggar upp en när man har det jobbigt! Merci beaucoup! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0