Livet på Skeikampen, 5 april

Hej hej!
Idag har jag haft intervju inför jobbet som lägerledare i USA. Nu är det bara och fylla i ansökan lite mer och sedan hoppas på att man kommer med! Skulle vara grymt kul!

Har haft en grupp med 8 barn mellan 6 och 12 år denna veckan. I torsdags kom jag på världens idé. När vi åkte i backen så sa jag till alla barnen att när vi kom ned till liften så skulle alla ta varsin snöboll och kasta på liftvakten. Barnen var lydiga (i alla fall just då) och gjorde som jag sa. Sen var vi allihop mitt inne i ett stort snöbollskrig. Både jag och barnen kastade på liftvakten och vi fick lika mycket tillbaka :) . Jag och alla andra inblandade tyckte det var jätteskoj och jag började gapflabba, så mycket har jag aldrig skrattat när jag har jobbat innan! Ett av barnen, en kille på 7 år, tog med sig en stor snöboll längst uppifrån backen och åkte med den hela vägen ner för att kasta på liftvakten.
Stackars liftvakt, 8 barn plus mig emot sig! ;)
Kanske blir ett nytt snöbollskrig nästa vecka, om jag inte har några barn med mig får jag väl "attackera" själv. :)

Imorrn ska jag rida. Tyvärr inte på "min" lille fjording, men ändå ridning ska det bli! Det är det jag saknar mest när jag är häruppe så det ska bli riktigt sjovt.

Hare bra allihopa!
Kram

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men EMMA! Du verkar ha blivit elak där borta i väst :P...
Skulle du vilja ha 8 ungar samt en ledare stormande med massvis med snöbollar mot dig? Skulle inte tro det!

2008-04-07 @ 21:39:05
URL: http://hendeen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0