Livet på Skeikampen, 18 februari 2008

Hej allihopa!
Här i min blogg ska jag skriva lite om hur det är här på Skeikampen i Norge. Jag går Svenska Turism- och skidlärarutbildningen på Swedish College of Travel & Tourism, SCoTT, i Orsa. Det är en tvåårig KY-utbildning och jag går nu första året. Väldigt skoj utbildning!! Nu har jag praktik i 12 veckor och är alltså på Skeikampen. Jag ska vara här till vecka 16. Ni får gärna komma och hälsa på :) .

Ny vecka, nya elever. Ganska många norrmän faktiskt. Det är nästan lite konstigt när man har andra elever än danskar. Men det är göy att prata norska :) . Lite svårt o hålla ordning på språken bara när man byter mellan fyra olika...
Det var fint väder idag på förmiddagen men sen började de blåsa mycket. Så dom fick ta in alla stolarna på 8-setersheisen. Det tog jättelångtid för dom körde den baklänges men...
Ikväll var jag o min rumskompis på en langrenntur till Austlid. Det var ca 7 km dit o 4 hem. Det var rätt mörkt på hemvägen men jag fick låna en pannlampa så det gick bra. Jag ska köra Tjejvasan på lördag så det här var lite träning. Rätt skoj med langrenn faktiskt, särskilt när man inte har vallningsfria skidor :P .
Hade bra!
Kram Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0