Livet på Skeikampen, 5 mars

Halloj!
Kallt för tillfället här uppe. Mycket blåst igår och kallt idag. Men som skidlärare ska man vara lika glad och positiv oavsett väder :) .

Kör med svarta bandidos denna veckan, den svåraste barngruppen. Riktigt skoj! Jag har dragit med dem på lite offpist, i skogen och idag var vi i funparken. Både jag o barnen tycker det är roligt.

Har beställt nya skidor :) . Jag trodde dem skulle komma i början på denna uken, men dem ska inte komma förrns på måndag men. Den som väntar på nåt gott...

Nu ska jag komma i form. Jag och en kompis har bestämt oss för att träna 3 gånger i veckan, 2 gånger löpning och en gång styrka. Och i fredags simmade jag och har tänkt å göra det varje fredag. Måste ju träna inför Vansbro Tjejsim.

Igår kväll körde vi skidlärare alpint. Var väldigt trött både före och efter vi körde, men just under de 1 ½ timmarna som vi körde så hade jag en massa energi. Det är så skoj å köra alpint på bra skidor!!! :D Sen blir det ännu "bättre" skidor när jag får mina nya. De är samma modell men längre och därmed också bättre.

Har lärt mig virka nu :) . Roligare och lättare än att sticka. Har börjat göra något som ska bli en mössa är det tänkt.

Hare bra allesammen!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0