La vie aux Diablerets - 10 februari

Hejsan!
Det har snöat mycket här pa sistone. I förrgar sa var det GRYMT BRA SNö!! Hade snöat ett bra tag sa jag fick ett puderak pa morgonen o fyra ak pa eftermiddagen, jobbade annars hela dagen i Jardin des Neiges, Swiss Snow Kids Village. Det är där barnen haller till när dom precis ska börja lära sig att aka skidor. Idag har det bade snöat och regnat och jag blev jättevat, men men... :P
Ska jobba i JdN fram tills pa fredag, sen är jag ledig pa lördag. Hoppas nagra fler är lediga da sa man har nan kul och bra skidakare att aka skidor med! =)

Igar hade vi skidlärare en skidshow pa kvällen. Jag och nagra andra tjejer var Les Petits Diables, De Sma Djävularna, och akte runt med horn pa huvet, ett rött skynke omkring oss och nan sorts lamp-fackla. Det var riktigt skoj faktiskt! Andra skidlärare akte telemark, slukade eld, körde monoski, gjorde olika snygga formationer, hade väldigt gamla skidor och kläder m.m.

Ta hand om er!
Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Elina

Kul att läsa hur du har det! Kan du inte skriva nåt om hur den schweiziska skidskolan skiljer sig från den svenska? Kram

2009-02-10 @ 22:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0