La vie aux Diablerets - 21 februari

Salut!
Har vart pa glaciären och akt skidor idag. Var där för ett tag sen men da var det jättedalig sikt. Idag var det stralande sol och puder!!!!! Rätt grymt att pumpa puder pa nästan 3000 meters höjd!! Det är sa himla fint där ocksa, ett av dom vackraste ställena pa jorden enligt mig! =) Ska lägga upp bilder därifran när jag lyckat fatt in dom i datorn...
Det var helt grym skidakning!!! Och helt grym utsikt!!! Magnifique helt enkelt! =)
Min dos av träning idag var skejting i väldans motvind pa typ 2800 meters höjd, rätt bra träning det skulle jag tro! Det var som sagt solsken men det blaste som in i norden. Snön blaste upp i ansiktet, kändes som om jag skulle förfrysa bade kinder och läppar. Men nat som känns som en expedition i Sibirien, sant far man ta om man vill ha grym skidakning i sadan underbar miljö!!!

Imorrn ska jag pa jobb igen. Det blir klass 2 denna veckan, ska bli skoj! Anmälde mig frivilligt till "Repas" ocksa, alltsa att jag serverar mat at en del av barnen och äter med dom. Ingen bra mat, typ lika friterad och onyttig som amerikansk, men ganska skoj ända. =)

Have A Nice Day!
Bisous

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0