La vie aux Diablerets - 4 februari

Hej pa er!
är nu i Les Diablerets, Schweiz! Kom hit i fredags den 30 januari o ska stanna till den 21 mars. Var i Italien mend mina härliga klasskompisar och lärare i drygt tre veckor innan jag kom hit. TACK alla ni som var med för en underbar resa!
Bor lyxigt hos en jättesnäll dam i byn. Jag har inte jobbat sa mycket än sa det har blivit mycket skidakning pa min egen niva.
Trivs väldigt bra här i Schweiz. Bra boende, god mat, snälla människor, bra väder o.s.v!
Idag var jag i Grnanbyarna Villars och Gryon och akte skidor. En väldigt lang och -sam förbindelselift men det var bra backar där borta. Ikväll var jag med 4 andra tjejer och gick med raquettes (snöskor). Det var jobbigt eftersom vi gick mycket uppför, men det var jättekul!! Ska göra det varje vecka har jag tänkt. Vi gick nerifran byn - fran isrinken - nästan upp till Isenau och sedan ända till nagra meter innan Col du Pillon vid glaciären. Det tog ungefär 1 timma och 20 minuter. Sen akte vi bil tillbaka..
Pa fredag ska jag och nagra andra skidlärare (t.ex. de som har clinics = högutbildade) till Gstaad (ligger en liten bit härifran) och ha skidlektioner för barn som är fran olika länder men bor i Lausanne. Ska bli jätteskoj!
Nu maste jag sova sa jag orkar med morgonpromenaden imorrn. :)

If there are some people who doesn't speak Swedish but would like to read my blogg, please tell me, and I will translate it for you.

Si il y a des gens qui ne sait pas suédois mais veux lire mon blogg, ditez-moi s.v.p., et je le vais traduire pour vous.

Bonne nuit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0