La vie aux Diablerets - 7 februari

Salut!
Idag har det snöat hela dagen sa det blev en del puderakning idag, först i Meilleret och sen i Isenau. Tyvärr var det inte sa kallt sa snön var ganska tung och det var dimmigt ocksa sa man knappt sag nagonting. Men pa morgonen var det underbart! =)

Har ett schweiziskt tangentbord o skriver pa. Eftersom dom pratar tyska pa en del ställen här sa har jag ä och ö, men inte a med ring över. (Rätta mig om det är fel...)

Igar var jag i Gstaad, en skidort en bit härifran, och akte skidor med nagra barn som var med i en skidklubb men som inte tävlade den dagen. Det blev lite äventyrligt  p.g.a. mig men det gick bra till slut. Det var jag och fem killar härifran som akte, riktigt duktiga och sjysta är dom! Hoppas pa att fa aka mycket skidor med dom dom närmsta veckorna. Det var elever fran Internationella skolor här i Schweiz som var där. Av dom barnen som jag akte skidor med sa var det en svensk kille, sa vi pratade svenska :) .

Spraken jag pratar här annars är en salig blandning; svenska, danska, engelska, franska och nagra fa ord jag kan pa tyska. En del skidlärare pratar jag bara franska med, det är skoj, men svart. Men ibland sa blir det bade engelska och franska i samma mening.

Igar var jag ute med nagra andra skidlärare och tog en drink, apelsinjuice för min del. =) Det var najsigt.

Ha det bra allihopa i vida världen!
Kramar fran mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0