La Corse, 26 juin

Salut!

J’espère que tout le monde va bien!

Ici dans la petite ville Calvi tout va bien. Aujourd’hui j’ai travaille le matin et l’après-midi. Pendant le siesta j’ai courit un peu. D’abord j’ai courit sur un petit petit chemin, assez doux. J’ai baigné après quelques kilometres et puis je suis retournée, mais ça a fait que 45 minutes environ et c’est trop court pour moi. Donc, j’ai bu une verre de l’eau et puis j’ai courit un peu plus. En faite j’ai fait "CityJam", c’est quand on court dans la ville et on utilise les trucs qu’on peut trouver là, comme des banc et des poteau, pour courir sur ou en-dessus et entre eux. J’ai fait ça à l’école (Swedish College of Travel & Tourism) avec mon prof du sport. Si vous n’avez pas fait ça déjà (que je crois que vous n’avez pas...) je vous le recommande parce que c’est très marrant :) Les autres gens dans la ville vont vous regarder et veulent savoir QU’est-ce que vous faitez, mais moi, j’aime bien quand la situation est comme ça :)

 

¤ ¤ ¤ ¤ ¤

 

Jag hoppas att alla mår bra !

Här i den lilla staden Calvi är allt bra. Idag har jag jobbat på morgonen och eftermiddagen. Under siestan var jag ute och sprang lite. Först sprang jag på en liten liten stig, ganska mjuk. Jag badade efter några kilometer och sedan sprang jag hem igen, men det tog bara 45 minuter och det är för kort för mig. Så jag drack ett glas vatten och en gav jag mig ut en stund till. Jag gjorde faktiskt lite ”CityJam”, det är när man springer i stan och använder de saker som finns där, som bänkar och stolpar, för att springa på eller över och mellan dem. Jag har gjort detta i skolan (Swedish College of Travel & Tourism) med min fyslärare. Om ni inte har provat detta än (vilket jag inte tror att ni har gjort...) så kan jag rekommendera det för det är väldigt kul :) Folk omkring kommer att kolla på er och undra vad det är ni håller på med, men i alla fall jag gillar när det är så :)

 

Prend soin de vous!!

Bon8


Kommentarer
Postat av: Elina

Kul att läsa hur du har det! Mais c'est "couru", pas "courit" :)

2009-06-27 @ 12:00:46
Postat av: blixten

hej saknar dig. kur kur.

vill ha en sardin !!!!.

2009-06-27 @ 22:09:41
Postat av: chigal

hej saknar dig. gnägg gnägg.

vill ha en morot.

och en liten till hubbe.

2009-06-27 @ 22:12:12
Postat av: Emma

Okej, tack. Ska lära mig den där grammatiken nån gång..

Jag saknar er med!! Be matte köpa sardiner o morötter :)

2009-07-02 @ 23:02:20
URL: http://emikloj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0